Japp det har varit dålig uppdatering, japp det har varit mycket som hänt i mitt liv och japp jag har inte varit duktig med maten. Har hetsat hur mycket som helst och jag mår så himla dåligt över det, men det finns en grej som gjorde mig så ledsen att jag ville gråta: (och jag gråter inte ofta)
För någon dag sedan när min familj skulle bort på middag så höll vi på att byta om och i min familj är vi inte direkt blyga för att stå i underkläder framför varandra om det råkar bli så att vi går förbi varandra. I alla fall så stod jag och skulle byta om och så kommer min mamma in med bara trosor och en tröja och vad är det jag ser? Hon har ett mellanrum på ca 5 cm mellan låren. Vad har jag? Jo INGET ALLS! Ska man som 17-åring behöva vara tjockare än sin 50-åriga mamma? Det låter helt sjuuukt! På sista tiden har min mamma börjat äta mindre och träna lite oftare och vi har bråkat om det tidigare. (Jag är avundsjuk på att hon har sån disciplin och inte jag, men det är inget jag säger till henne direkt.) Men detta mellanrummet mellan låren fick mig helt klart att inse. Jag kan inte fortsätta så här! Jag KAN inte vara tjockare än min mamma, det GÅÅÅR inte. Det är HEMSKT
Nu har jag bestämt mig! Från och med att jag vaknar imorn börjar mitt nya liv! INGEN SKIT MAT SOM INTE ÄR NYTTIGT FÖR FEM ÖRE! Inga efterätter eller fika, inget snacks eller godis. Frukt ska det vara! Och om jag blir sugen på nått sött så är tuggummi eller läkerol i värsta fall okej. Dessutom som ska mina portioner minskas med typ hälften! Det här måste funka! Jag kan inte fortsätta så som jag gjort....

19 kommentarer

W

07 May 2012 06:52

Sv; jo de stämmer att det beror på längd, vikt, hastighet osv. Så jag använder mig av en app där jag skrivit in min vikt och längd, den mäter hastigheten och räknar ut hur många kalorier jag gjort av med! :)

fatdreamer.blogg.se

09 May 2012 08:45

lösenordet står i e-postfältet, resten står i inlägget :)

Anonym

09 May 2012 16:12

SV:Tack så jätte mycket :)

Missa

09 May 2012 17:57

Chokladgeggan är gjord på kakao & sötningsmedel. Jag glömde nämna det, så virrig! Förlåt! haha ♥

Missa

10 May 2012 10:03

Den är inte GANSKA nyttig, den är jättenyttig. Kvargen är en proteinbomb med väldigt låg fetthalt, Yoghurten jag blandar ut med är bra för magen & immunförsvar och bidrar till en kolhydratskälla som är långsam, och sedan har jag alltid en fettkälla till. Kakao:n är jättebra för ämnesomsättningen & hälsan :) Så det är inget att förlora på! En hel ihopsatt måltid som smakar chokladpudding :)

josefine

11 May 2012 12:19

ja det var sjukt gott! :D

går allt bra för dig??

kram!

Olle

11 May 2012 12:34

Ja det är inga svårigheter med iste :) Jag föredrar att göra det i en flaska. Du kokar bara te, sötar det med funlight eller sukketter eller vad du vill och häller i en skvätt citron. sen är den bara att ha den i kylen tills den blir tillräckligt kall :)

S

13 May 2012 11:02

sv: ska bättra mej och inte skära mej mer nu, kram finaste <3

Missa

13 May 2012 22:23

Hehe! En vanlig sak vi kn tjafsa om är att jag tycker att jag är fet och inte går ner. Då närmer han som vanligt att det är "kalorier in kalorier ut" som gäller. Jag kontrar som vanligt med "HUR KAN JAG INTE GÅ NER DÅ, NÄR JAG ÄTER 300 KCAL EN DAG, OCH SEDAN FASTAR 2 DAGAR, OCH UPPREPAR!! DET ÄR MINUS -VÄLDIGT MKT-" Därifrån kan kriget gå åt olika håll, t.ex. idag sa han då, det är omöjligt. Isåfall har du inget mer fett att ta av varav jag säger "Hur kan andra väga 37 kg då?" och börjar tjura. Eller så säger han "Då har du överätit någon dag" Och ibland hr jag ju verklign inte det men ändå inte gått ner. Och sedan kan vi tjafsa om effekter av snabba´protein vs långsamma protein, vad som är muskelnedbrytande (jag vill tappa muskler) osv. Vi läxar upp vrandra helt enkelt, hoppas detta duger som svar, haha, blev så flummigt! Kram! ♥

Sara

14 May 2012 09:16

Sv: Förlåt för att jag svarar så segt men tack för att du skrev! Så där blir det för mig också om jag är inne ofta på en skyddad blogg, att man inte behöver skriva lösen. Men det är lugnt, lösenordet fungerar fortfarande - det är för att man är inne ofta :)

Missa

14 May 2012 19:08

Formarna finns på Ica maxi :)

Sara

15 May 2012 17:39

SV:

S

15 May 2012 17:40

SV: här hittar du några tips på smoothis om du bläddrar ner http://kilogram.blogg.se/category/tips.html

sedan så ska jag skriva ett recept till i veckan :)

Fat dreamer

16 May 2012 07:13

Min mamma har också smala ben! Jag och min kompis brukar kolla på hennes ben och bara sucka haha. Hemskt.. borde det itne vara tvärtom?!!?!

Missa

16 May 2012 09:35

Jellon är från ICA, så god. =) kram

Fat dreamer

17 May 2012 23:13

Svar; acceptera mig! :D

W

18 May 2012 00:01

Sv; för att jag åt för lite och väldigt oregelbundet, magsäcken klarar inte riktigt av det.. Kram!

anonym

18 May 2012 01:28

Sv: Det har löst sig!:)<3

Linnea

18 May 2012 04:12

Sv: åh vad roligt! Ska börja följa din med :))

Dom godisarna köper jag på Cajsa Warg som ligger på st eriksplan i stockholm :)

Kram <3

Kommentera

Publiceras ej