Godmorgon!
Idag tänkte jag prova detta som alla gör, blanda yoggi mini med kesella/kvarg. Men då såg jag att yoggin innehåller 35 kcal medan den kesellan jag har (Kesella naturell lätt 1%) innehåller 75! Jag förstår ingenting! Ni får gärna svara på de här frågorna åt mig:

1. Varför blandar ni yoggin med kesella/kvarg om det innehåller MER kcal än yoggi?

2. Är verkligen kvarg och kesella samma sak, eller har jag missförstått alltihop?

Hoppas ni kan hjälpa mig!
Exakt den här har jag, fast en stor hehe

3 kommentarer

R & S

22 May 2012 18:55

Jag blandar oftast inte kvarg i min yoghurt, men jag har kvarg i min smoothie för att kvarg innehåller mer protein och då blir man mätt längre.

Jag tror kesella och kvarg är samma, bara att kvarg är laktosfritt. Det är hur jag har uppfattat det. ^^

s.

25 Aug 2012 18:48

kesella är kvarg, det är bara arlas varumärkesnamn på det =) tips, köp icas lättkvarg, den innehåller minst kalorier (55/100g) och är billigare än kesella. dessutom är den godare. den som finns på willys/lidl är billigast och god.
jag äter kvarg som den är, ibland med en kork funlight i. då smakar det som yoghurt. eller så blandar jag det med fil, har i kanel, psylliumfrön, stevia och vaniljpulver =) det blir mer protein då och mättar lite bättre.

Josefin

23 Sep 2012 02:45

Kesella är kvarg, innehåller dock mer laktos än vanlig mjölk.

Kommentera

Publiceras ej